Mitt kvällsnöje: Att spela The Great Gatsby.

Blev tipsad om spelet i det senaste numret av Level. Det består av fyra NES-liknande banor byggda efter Fitzgeralds gamla klassiker och är helt nyproducerat (även om skaparen menar att spelet är ett loppisfynd av en lokal översättning av det gamla japanska ”Doki Doki Toshokan: Gatsby no Monogatari”. På spelets hemsida har han ”scannat in” utseendet på spelförpackningen och en sida ur manualen. Skön snubbe-poäng till honom.)

Som ni kanske minns var jag inte överförtjust i boken, men jag måste nästan omvärdera det nu eftersom jag automatiskt tycker bättre om boken efter att ha spelat spelet. Det är kort och lite finurligt underfundigt sådär, med fina referenser till smått oväntade delar av boken (jag skrattade rakt ut när första bossen dök upp). Väl värt de närmaste 15 minuterna av ditt liv.