Min blogg har fått den underbart tyskdoftande utmärkelsen Liebster Blog!

Och jag har inte fått den bara en gång, utan TVÅ GÅNGER. Betyder det att jag är dubbelt så bra som alla andra som fått den? Det tycker jag att vi kan anta. Utmärkelserna kommer hur som helst från de två eminenta bloggarna Swedish Zombie och Catacomb Kitten (jag veeeeet, de skulle bli bloggsveriges mest lovecraftianska kärlekspar!) Tack, vad ni är snälla ^_^

Awarden kommer inte utan sina förpliktelser – man måste nämligen skicka den vidare till andra bloggar man gillar, lite som ett kedjebrev. Vilket förstås är lite skämmigt, eftersom kedjebrev blev ocoola sekunden innan de uppfanns. Men jag lovar att inte hota med er mammas död eller tusen års olycka om ni inte skickar vidare, så det gör det nog okej. Alla gillar väl smicker.

Något annat vi gillar är den alternativa bannern skapad av Swedish Zombie:

3 läsvärda bloggar som får utmärkelsen av mig:

Drömmarnas berg – Antagligen den första bokbloggen jag någonsin läste, och jag hänger fortfarande kvar där. De förtjänar all uppmärksamhet de kan få för sin kusliga förmåga att rota fram oväntade men träffsäkra lästips. Dessutom har de en fantastisk nördhumor.

Bokstävlarna – Har oklanderlig smak och producerar välskrivna blogginlägg i en rasande takt! What’s not to like? Är även fantastiskt bra på att hitta diskussionsämnen som engagerar, vilket gör hennes kommentarsfält till en läsupplevelse i sig.

In Another Library – En ny favorit. Hela bloggen känns som en enda stor hyllning till läslusten. Jag älskar fokusen på text – de väl utvalda blockcitaten – och jag vet inte om det är bra egentligen men hon får mig att vilja läsa ALLA böcker hon skriver om.

 

 

Sen kan jag inte låta bli att länka till (inte så) Anonyma biblioholister också, fast hon redan fått utmärkelsen från annat håll. Seriöst, hon läser zombieböcker och har en katt som heter Mr Spock.