Jag försöker läsa The Steel Remains, för jag fick höra att den var bra. Men alltså… nej? Nu har jag läst nästan 100 sidor och allting känns bara som en enda stor fantasykliché.

Huvudpersonen är stark och musklig och häftig, men missnöjd med livet. Han har Ett Mörkt Förflutet™. Och så kastas han ut på ett quest där han måste rädda en kvinna som sålts som hora eftersom hennes man inte kunde betala sina skulder och kvinnor är livegna sina män eller nåt. Och direkt efter det dyker den Tuffa Kvinnliga Krigaren™ upp för att liksom väga upp detta faktum.

Jo, just ja. Huvudpersonen är bög. Det är den Stora Twisten. Han är precis som alla andra hjältar. Men bög. My mind is blown.

Eller kanske inte.

Någon som vet får jättegärna förklara varför jag borde läsa vidare. Annars får det här bli min recension av boken.