Jag har blivit utmanad av Jenny och Linda att berätta åtta fakta om mig själv för att bevisa att jag inte är en robot. Reglerna för utmaningen säger att jag ska skicka vidare den till fyra andra, men med tanke på att alla andra redan verkar ha gjort den… så tänker jag glatt strunta i det.

Mina 8 fakta:

1. Som nyligen utexaminerad språkvetare lyckades jag genast landa jobbet som förlagsredaktör. Så nu ägnar jag mina dagar åt att läsa och översätta böcker, med en ständigt närvarande känsla av förbluffning/glädje över att man faktiskt kan få betalt för sånt.

2. Jag mår som allra bäst när jag ägnar mig åt någon form av friluftsliv — fotvandring, kanotpaddling, bergsklättring, orientering, lägereldning etc, etc. Vilket kanske är tur med tanke på att jag bor uppe på en bergssluttning i Höga kusten-området.

3. Min musiksmak är ganska schizofren. Jag blir i perioder förälskad i singer/songwriter-stuket och hyperglädjen i såndär töntglad indiepop. Men vad vore livet utan tysk industrial och gasmasker?

4. Jag är fruktansvärt lättlurad. Exempel på sånt folk sagt som jag trott: a) ”Vår katt är så himla fin så när hon dör ska vi stoppa upp henne och ställa henne på spiselkransen!” b) ”Oj, vad skevt du skriver – varje ny rad börjar ju lite längre in på pappret än den förra. Visste du att det är tecken på en allvarlig, ärftlig sjukdom?” c) ”Ja, ni SKA gå på led två och två och hålla handen” (klassutflykt på högstadiet – well that was awkward).

5. Mitt största sociala handikapp är att jag hela tiden ser saker ur ett genusperspektiv.

6. …men ändå klarar jag uppenbarligen av att konsumera stora mängder fantasy och spelar mer än gärna tv- och dataspel. Men för att citera Hannelore i QC: ”a girl has to have some glaring inconsistencies in her life”.

7. När jag först träffade min nuvarande fästman upplyste jag honom snabbt om att jag inte ville ha något förhållande. Sen blev jag visst utmanövrerad.

8. Jag är inte blå på riktigt.