I tonåren kunde jag dricka alkohol utan att bli bakis. Alls. Någonsin. Nu har tiderna dock förändrats så till den grad att jag varken kan dricka alkohol, äta stora mängder socker eller tillbringa en helhelg i böckers sällskap utan att vilja skjuta mig själv efteråt. Det där med att bli vuxen var bevisligen ett dåligt genomtänkt beslut.

Men visst hann jag med en hel del roliga grejer under bokmässan! Alldeles utan att förtjäna det också, eftersom allt skedde genom ren skär tur och sammanträffande.

Sammanträffande 1: När jag gick förbi Styxx monter för att kolla in Nene Ormes urbana fantasy Udda verklighet bara råkade Nene stå där och signera. Så nu har jag båda hennes böcker och — eftersom hon var en såndär spontant astrevlig människa — djup ångest över att jag kanske inte kommer att tycka om dem. Vågar inte börja läsa.

Sammanträffande 2: Varenda gång jag gick förbi Koliks monter drogs jag som av en magnet till Kim W. Anderssons serieroman Alena. Hade aldrig hört talas om den tidigare, men på bokmässans sista dag bestämde jag mig för att gå dit och köpa den och… ja då bara råkar han sitta där och signera just den halvtimmen. Dafuq.

Och eftersom alla goda ting måste vara tre så kramade jag Björn Ranelid också. Men bara därför.