random-15

Jag har fått en Liebster Blog Award av How hollow heart and full-Jenny*. Tack!

1. Vad Vem ville du bli när du var liten?
Haplo i Dödens port, magiska tatueringar och allt. Och om inte det gick kunde jag kanske tänka mig att bli lärare också, som mamma och pappa.

2. Vad är du idag?
Översättare!

3. Vart vill du helst resa?
Jag har en ohälsosam fascination för allting östeuropeiskt, så Ryssland! Med metron som självklar sevärdhet. Annars börjar jag bli väldigt sugen på Asien — Japan skulle vara grymt och min sambos familj har faktiskt hus i Filippinerna. Tyskland vill jag alltid åka till.

4. Var ser du dig själv om fem år?
Men husch! Jag fyller ju 30 då. Man får anta att jag hunnit fixa en någorlunda stabil ekonomi till dess. Och, ähh, barn? O_o Nu pratar vi om nåt annat.

5. Rött eller vitt?
Vin, till exempel! Och jag svarar RÖTT. Av huvudsakligen estetiska skäl.

6. Sommar eller vinter?
Eftersom jag bor i en del av Sverige som får massor av fin snö på vintern och minimalt med sol och värme på sommaren så borde jag så klart gilla vintern bäst. Fast riktigt så enkelt är det ju aldrig. Jag är faktiskt rätt bra på att vara partisk till den årstid som är just nu, vilket väl får ses som en hälsosam inställning.

7. Skog eller hav?
Skog. Jag har inget som helst förhållande till skärgården, båtar, fiske eller liknande. Hav är för mig något man kan bada i, punkt. Medan skogen är en plats där jag går promenader, grillar korv, åker skidor, tältar, plockar bär och så vidare i oändligheten.

8. Vad gör dig ledsen?
Min brist på pengar.

9. Vad är det bästa du vet?
Mina kattungar! Är extremt partisk till dem just nu.

Egentligen ska utmaningen skickas vidare till fem nya bloggare, men jag är så sent ute att nästan alla andra redan svarat på den. Så… här är en till kattbild istället!

IMG_0509

*Full-Jenny, ha ha!