Baldur’s Gate 1 Enhanced Edition, bra grejer:

+ Uppdaterad spelmekanik
+ Klasser, raser, grafik etc uppdaterat till BG2-standard.
+ Som att spela med Tutu, med andra ord.
+ Fyra nya NPCs

Dorn är kick-ass och Baeloth gör referenser till Big Bang Theory <3
+ Extra pluspoäng eftersom de ska följa med till BG2 och utvecklas vidare.
+ Än-tli-gen kan jag ha romance med nån annan än, urk, Anomen.
+ Nya items
+ Behållare för potions, gems och scrolls — behöver jag säga mer?
  De nya vapnen hittade jag dock ingen användning för.
+ Nya klasskit
+ Blackguard, wild mage, shadowdancer… Gör allting lite roligare.
+ Lättanvänt onlineläge
+ Det väntar fortfarande på förbättringar, men shit, kan jag lista ut
+ det nu så kan du.
+ Man kan byta språk när man vill under spelets gång ^_^
+ Spelet är ju så jäkla bra, aight?

IMG_1397

Inte så bra grejer:

– Buggar
 Många gamla kändisar finns kvar och nya har tillkommit.
– Mest irriterande är buggen som får mina ranged fighters att vilja ställa sig
 i närstrid. Inte speciellt effektivt, yo.
– Inte tillräckligt enhanced
 En stor besvikelse är att det inte tillkommer någon som helst ny dialog till
 de gamla NPC:erna. De står tysta som graven medan de nya snackar på.
Seriöst, det var en förbättring vi förväntade oss.
– Slarvig översättning
Jag spelade på tyska och flera questkedjor bröts eftersom ingen översatt
 texten i questföremål. Total spelkrasch när jag mötte Baeloth (ej översatt).
Tur, som sagt, att man kan byta språk när man vill.