Här är alla böcker jag läser under 2017.

En asterisk* betyder att jag påbörjat något men inte läst färdigt än.
Är boken överstruken bestämde jag mig för att inte läsa klart den alls.
Länkar leder till mina bokrecensioner, om jag gjort någon.

Skönlitteratur

*001. | Hundra år av ensamhet | Gabriel García Márquez |
*002. | The Slow Regard of Silent Things | Patrick Rothfuss |
*003. | Legend | David Gemmell |
*004. | Throne of Glass | Sarah J. Maas |
005. | Leviathan Wakes | James S. A. Corey |
006. | Caliban’s War | James S. A. Corey |
007. | Röta | Siri Pettersen |
*008. | Star Wars: Darth Bane: Rule of Two | Drew Karpyshyn |
*009. | Abaddon’s Gate | James S.A. Corey |
010. | Gardens of the Moon | Steven Erikson |
011. | Deadhouse Gates | Steven Erikson |

Ljudböcker

001. | The Emperor’s Blades | Brian Staveley | Uppläsare: Simon Vance
002. | Fågelbovägen 32  | Sara Kadefors | Uppläsare: Sara Kadefors
003. | Star Wars: Darth Bane: Path of Destruction | Drew Karpyshyn | Uppläsare: Jonathan Davis | 3/5
004. | Bluffen  | Unni Drougge | Uppläsare: Katarina Ewerlöf
005. | The Providence of Fire  | Brian Staveley | Uppläsare: Simon Vance
006. | Salem’s Lot  | Stephen King | Uppläsare: Ron McLarty

Noveller, kortromaner och novellsamlingar

001. | – | –

Serieromaner och annat seriebaserat

*001. | Buffy the Vampire Slayer: The Long Way Home | Joss Whedon & Georges Jeanty |
*002. | Buffy the Vampire Slayer: No Future For You  | Joss Whedon, Georges Jeanty & Brian K. Vaughan |
003. | –  | – |

Icke-skönlitteratur — faktaböcker, populärvetenskap, biografier etc etc

*001. | What If?: Serious Scientific Answers to Absurd Hypothetical Questions | Randall Munroe |
*002. | Eld | Yngve Ryd |
003. | Hotet mot din hjärna: den överraskande och skrämmande sanningen om hur vete, kolhydrater och socker långsamt dödar ditt mest känsliga organ | David Perlmutter |

